Liikenne- ja infra-alan toimijat ovat yhdistäneet voimansa nuorille suunnatussa Infrasankarit-kampanjassa tuodakseen esiin infra- ja liikennealan merkityksellisyyttä, monipuolisuutta ja ammattilaisten arkea.

Infrasankarit-kampanjaan on lähtenyt mukaan laaja joukko organisaatioita: Civilpoint Oy, Destia Oy, INFRA ry, Koneyrittäjien liitto ry, Liikennevirasto, Ramboll Finland Oy ja YIT Oyj. Kampanjaa vetää MANK ry. Pääajatus on se, että alalle tarvitaan uusia osaajia, ja työnantajamielikuvan parantaminen on kaikkien yhteinen etu.

Alan vetovoimaisuuden parantaminen ja tietoisuuden lisääminen nuorten keskuudessa koetaan liikenne- ja infra-alalla erittäin tärkeäksi. Kampanjalla tavoitellaan erityisesti peruskoulun ja lukion päättäviä, jotka pohtivat ammatinvalintaa.

”Destiassa tehdään jo nyt paljon työtä nuorten houkuttelemiseksi alalle. Tänä syksynä meillä oli TET-harjoittelijoita tutustumassa infra-alaan ja teemme aktiivisesti oppilaitosyhteistyötä. Haluamme tämän kampanjan kautta kertoa nuorille, että ilman toimivaa infraa yhteiskunta ei toimi. Infra-alalla tehdään merkityksellistä ja näkyvää työtä joka päivä”, kertoo yhden kampanjaan osallistuvista yrityksistä, Destian, viestintäpäällikkö Johanna Otranen.

Infrasankarit-kampanjan näkyvin osa on yhteistyössä tehty video, joka korostaa infrastruktuurin merkittävää roolia yhteiskunnassa ja esittelee alan monipuolisia työnkuvia. Kampanjasivustolle Infrasankarit.fi tullaan näkemään uratarinoita, blogikirjoituksia, opinto-ohjaajille suunnattua materiaalia ja messumateriaaleja. Kampanjan puitteissa alaa esitellään messuilla, sosiaalisessa mediassa ja kouluissa. Kampanja huipentuu kevään 2019 yhteishakuun.

Edellinen artikkeliRototilt laajentaa Vindelnin tehdastaan
Seuraava artikkeliToyotalla Proace- tarkastuskampanjoita