Uusin Koneurakointi-lehti ilmestyy 10.3.2022 ja numero on 2/2022. Uuden lehden myötä käydään katsomassa tuoretta Nisula N6 -harvennushakkuukonetta ja tutustutaan myös Biojackin 330H -harvesteripäähän. Lumen kanssa peuhataan Kuusankoskella ja Vihdissä, eikä unohtaa sovi myöskään hienosti käyttökunnostettua Lännen 213C:tä, joka on myös valjastettu lumitöihin. Kosteikkotyömaalla tutustutaan Lönnqvistin meininkeihin ja Metsäapu Rantanen löytyi kohteelta Airiston suunnalta. Esitellään myös THW:n mittavaa konevetoista vapaaehtoistoimintaa Saksassa, muistellaan Rauma-Repolan rautatienostureita ja kertaillaan lähiaikojen uutuuksia meiltä ja maailmalta. Koeajossa on Renault Trafic, ja koko sisällysluettelo löytyy tästä:
KONEET JA URAKAT
8 Uusi N6
Nisula N6 -harvennushakkuukoneen suunnittelu alkoi puhtaalta pöydältä.
22 Kaikenlaista kauhomista
Kuusaan Muonituspalvelu harjoittaa monipuolista koneurakointia.
28 Vaihtelua Kasikouraan
Uudistunut Ponsse H8 tarjoaa kolme vaihdetta syöttöön.
30 Metsäpalvelu pelaa
Metsäapu Rantanen tekee työtä asiakaspalveluasenteella.
36 Kosteikkokeikka
Kaivinkoneurakointi Lönnqvist Oy tekee vesi- ja kosteikkorakentamista.
42 Virroitettu villikissa
Bobcat T7X on luokkansa ensimmäinen täyssähköinen telakuormaaja.
44 Oman kylän kone
PT-Koneet Oy:n uusi Huddig 1260E on tuttu näky vihtiläisessä maisemassa.
50 Kodinkone
Lännen M213C vuosimallia 1988 on Lauri Helken harrastus- ja hyötykone.
56 Tavallista enemmän
KiviHyvölä lähti tutkimaan suurempia suuntia mobiilimurskauksessa.
60 Kypsä tuote raakaan työhön
Biojack-hakkuupääperheen uusin tulokas 330H pääsi tositoimiin.
66 Kerros kerrallaan
Mikä se on se kaavinvaunu, ja tekeekö sellaisella enää nykyään mitään?
72 Raikkaana liikenteeseen
Renault Traficin päivitys näkyy erityisesti ohjaamossa ja ilmeessä.
78 Vapaaehtoistyötä kaikin voimin
Saksalainen THW on mielenkiintoinen organisaatio, jossa koneilla on osansa.
84 Parkanolainen perustunkki perheineen
Rauma-Repolan rautatienosturit olivat aikanaan maailman huippua.
VAKIOPALSTAT
14 Uutiskynnys
58 Katsaus koneeseen
90 Seuraavassa numerossa