Uusin Koneurakointi-lehti ilmestyy 10.3.2022 ja numero on 2/2022. Uuden lehden myötä käydään katsomassa tuoretta Nisula N6 -harvennushakkuukonetta ja tutustutaan myös Biojackin 330H -harvesteripäähän. Lumen kanssa peuhataan Kuusankoskella ja Vihdissä, eikä unohtaa sovi myöskään hienosti käyttökunnostettua Lännen 213C:tä, joka on myös valjastettu lumitöihin. Kosteikkotyömaalla tutustutaan Lönnqvistin meininkeihin ja Metsäapu Rantanen löytyi kohteelta Airiston suunnalta. Esitellään myös THW:n mittavaa konevetoista vapaaehtoistoimintaa Saksassa, muistellaan Rauma-Repolan rautatienostureita ja kertaillaan lähiaikojen uutuuksia meiltä ja maailmalta. Koeajossa on Renault Trafic, ja koko sisällysluettelo löytyy tästä:

KONEET JA URAKAT

8 Uusi N6

Nisula N6 -harvennushakkuukoneen suunnittelu alkoi puhtaalta pöydältä.

22 Kaikenlaista kauhomista

Kuusaan Muonituspalvelu harjoittaa monipuolista koneurakointia.

28 Vaihtelua Kasikouraan

Uudistunut Ponsse H8 tarjoaa kolme vaihdetta syöttöön.

30 Metsäpalvelu pelaa

Metsäapu Rantanen tekee työtä asiakaspalveluasenteella.

36 Kosteikkokeikka

Kaivinkoneurakointi Lönnqvist Oy tekee vesi- ja kosteikkorakentamista.

42 Virroitettu villikissa

Bobcat T7X on luokkansa ensimmäinen täyssähköinen telakuormaaja. 

44 Oman kylän kone

PT-Koneet Oy:n uusi Huddig 1260E on tuttu näky vihtiläisessä maisemassa.

50 Kodinkone

Lännen M213C vuosimallia 1988 on Lauri Helken harrastus- ja hyötykone.

56 Tavallista enemmän

KiviHyvölä lähti tutkimaan suurempia suuntia mobiilimurskauksessa.

60 Kypsä tuote raakaan työhön

Biojack-hakkuupääperheen uusin tulokas 330H pääsi tositoimiin.

66 Kerros kerrallaan

Mikä se on se kaavinvaunu, ja tekeekö sellaisella enää nykyään mitään?

72 Raikkaana liikenteeseen

Renault Traficin päivitys näkyy erityisesti ohjaamossa ja ilmeessä.

78 Vapaaehtoistyötä kaikin voimin

Saksalainen THW on mielenkiintoinen organisaatio, jossa koneilla on osansa.

84 Parkanolainen perustunkki perheineen

Rauma-Repolan rautatienosturit olivat aikanaan maailman huippua.

VAKIOPALSTAT

14 Uutiskynnys

58 Katsaus koneeseen

90 Seuraavassa numerossa