Goodyear esittelee DrivePoint Heavy Duty -ratkaisun satamakoneiden renkaiden kunnon seurantaan. Ratkaisu auttaa parantamaan renkaiden ennaltaehkäisevää kunnossapitoa ja vähentämään ajoneuvojen seisonta-aikaa kontinkäsittelykalustossa. 

Goodyear DrivePoint Heavy Duty perustuu sekä laitteisiin että käyttäjäystävällisiin mobiili- ja verkkosovelluksiin. Se käyttää ajoneuvoteollisuudessa hyväksi todettua teknologiaa, jota on skaalattu ja sovitettu käytettäväksi suuremmissa konttien käsittelykoneissa, kuten kurottajissa, konttilukeissa ja automaattisesti ohjatuissa ajoneuvoissa. 

Järjestelmä käyttää satamassa tai konttikentällä sijaitsevia akkukäyttöisiä vastaanottimia. Vastaanottimet lukevat ja analysoivat venttiilien rengaspaineanturien tietoja ohi ajavista koneista, mikä säästää käyttäjän aikaa. Helposti asennettava Goodyear DrivePoint Heavy Duty -laitteisto on vain osa ratkaisua. Proactive Solutions -osaamiskeskuksen kautta Goodyearilla on laaja kokemus verkkopohjaisten kaluston ja renkaiden hallintatyökalujen kehittämisestä. Goodyear DrivePoint Heavy Duty sisältää kolme ohjelmistoa käyttäjille, kuljettajille ja asentajille: Goodyear FleetHub, Goodyear DriverHub ja Goodyear TechHub. 

Goodyear FleetHub on verkko- ja mobiilisovellus, joka on suunniteltu antamaan jatkuvasti tietoa kaluston renkaiden kunnosta. Koneiden ja satamalaitteiston integroitu yhdistettävyys tekee siitä dataohjatun renkaiden hallintaratkaisun ja antaa käyttäjälle ja käyttöhenkilöstölle täyden etänäkyvyyden koneen renkaiden kuntoon. Järjestelmä ilmoittaa, kun rengas tarvitsee pikaista huoltoa. 

Goodyear DriverHub käyttää samoja tietovirtoja ja muuttaa ne kuljettajan kannalta merkitykselliseksi ja jatkuvaksi tiedoksi renkaiden kunnosta. Goodyearin DrivePoint Heavy Duty -ratkaisuun yhdistettynä sovellus auttaa kuljettajia ja käyttäjiä tekemään asianmukaisia päätöksiä, joilla vähennetään renkaisiin liittyviä ongelmia ja parannetaan satamien turvallisuutta. 

Goodyear TechHubin avulla asentajien on helppo hallita Goodyear DrivePoint Heavy Duty -ratkaisun asennusta ja/tai huoltoa. Intuitiivinen mobiilisovellus helpottaa asennusta kalustoihin, opastaa käyttäjää asennuksen aikana ja mahdollistaa oikeiden parametrien nopean syötön kullekin laitetyypille. 

Kaikki kolme ratkaisua on synkronoitu Goodyear-pilvipalvelun kanssa, joten tiedot ovat tallessa myös verkkoalueen ulkopuolella. 

Octavian Velcan, Managing Director, OTR & Aviation EMEA: ”Konttienkäsittelyalaan kohdistuu ennennäkemättömiä toimitus- ja kustannuspaineita, joten Goodyear DrivePoint Heavy Duty on ajankohtainen innovaatio toimialan kannalta kriittisessä vaiheessa. Käyttäjät voivat keskittyä pitämään koneet liikkeessä vähentämällä koneiden tarkastamiseen ja renkaiden huoltoon kuluvaa aikaa automaattisilla ratkaisuilla, jotka tukevat sekä verkko- että mobiilisovellusten ohjelmistoja.” Hutchison Ports ECT Rotterdam on pilotoinut Goodyear DrivePoint Heavy Duty -ratkaisua. Hutchison on yksi Euroopan johtavista ja edistyksellisimmistä konttiterminaalioperaattoreista. Goodyear DrivePoint Heavy Duty asennettiin automaattisesti ohjattuihin ajoneuvoihin ECT Euromax- ja ECT Delta -terminaaleissa. 

Kokeilussa todettiin, että ajoneuvoja voitiin huoltaa tehokkaasti ja että ratkaisu auttoi pidentämään renkaiden käyttöikää. Ratkaisu sopi tulosten mukaan erinomaisesti automaattisesti ohjattujen ajoneuvojen toimintaan, koska renkaiden tarkastaminen ei edellyttänyt pysähtymistä. Laajennetut ohjelmistoratkaisut voivat nyt tuoda samat hyödyt kuljettajien ohjaamiin konttien käsittelyajoneuvoihin. 

DrivePoint Heavy Duty -ratkaisun lanseeraus laajentaa entisestään satamasovelluksiin tarkoitettua Goodyearin tuote- ja palveluvalikoimaa. Vuonna 2021 Goodyear lanseerasi EV-4S Gen II-, EV-5S Gen II- ja EV-4M Port Handler -rengasmallit, jotka laajensivat yhtiön monipuolista rengasvalikoimaa konttien käsittelyyn satamissa sekä räätälöityjä ratkaisuja kontinkäsittelijöille, kurottajille, konttilukeille, kuljetuslukeille ja vastaaville laitteille.

Edellinen artikkeliTimberMatic Kartat näyttää nyt myös tärkeät ympäristötiedot
Seuraava artikkeliKevitsan kaivoksen sulkemiseen tarvittava kiviaines Metsähallituksen mailta