Rotator Oy on solminut jälleenmyyntisopimuksen norjalaisen RSA Nordicin kanssa Maxus-sähköpakettiautojen myynnistä Suomessa. Rotatorilta kerrotaan, että yrityksen tavoitteena on olla elinkaaripalveluiden edelläkävijä Suomessa. “Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan palvelukokemuksen ja auttaa löytämään optimaaliset ratkaisut koneen tai auton koko elinkaari huomioiden”, kertoo Rotator Oy:n toimitusjohtaja Jari Valtanen. Hänen mukaansa tavoitteena on myös tuoda alalle uusia toimintatapoja, ja Valtanen jatkaakin: “Rautainen osaamisemme yritysten välisestä kaupankäynnistä mahdollistaa hyötyajoneuvojen myynnin ja palvelukokonaisuuksien uudistamisen.” 

Valtanen myös toteaa, että täyssähköiset pakettiautot sopivat hyvin Rotatorin palvelukokonaisuuteen: 

”Voimansiirron sähköistyminen on jatkunut jo pitkään työkoneissa ja liikkuvassa kalustossa. Näin ollen täyssähköiset hyötyajoneuvot ovat luonteva lisä tarjontaamme. Työkoneet ovat toimintamme selkäranka nyt ja myös tulevaisuudessa, mutta hyötyajoneuvojen myynti antaa meille uusia kasvumahdollisuuksia.” 

Maxus e-Deliver 9

Maxus oli eniten myyty täyssähköinen LCV-sarjan automerkki ensimmäisen toimintavuotensa aikana Pohjoismaissa. Autoja myytiin yli tuhat kappaletta vuonna 2020. Viime syyskuussa lanseerattu e-Deliver 3 malli nosti Maxuksen markkinajohtajaksi omassa segmentissään. 

Maxus e-Deliver 3 pitkällä akselivälillä

Maxus on osa SAIC-konsernia. SAIC Motor Corporation Ltd. on Kiinan suurin autonvalmistaja. Vuonna 2020 SAIC myi kaiken kaikkiaan 5,6 miljoonaa ajoneuvoa, joka on 15 vuoteen suurin määrä Kiinassa. 

Sähköisistä Maxus-pakettiautotoista ja tila-autoista Rotatorilta on saatavilla Maxus e-Deliver 3 ja e-Deliver 9 -malleja.