Janne Wartiovaara on nimitetty Rotator Oy:n toimitusjohtajaksi 23.6.2021 alkaen. Janne Wartiovaara jatkaa edelleen myös Rotator Oy:n tytäryhtiö Rotarent Oy:n toimitusjohtajana.
Janne Wartiovaara on nimitetty Rotator Oy:n toimitusjohtajaksi 23.6.2021 alkaen. Janne Wartiovaara jatkaa edelleen myös Rotator Oy:n tytäryhtiö Rotarent Oy:n toimitusjohtajana, jossa hän aloitti 1.9.2020.
Joka toinen vuosi Hyvinkään lentokentällä järjestettävät Maxpo-messut siirretään syyskuulta 2021 ensi kevääseen. Maxpo 2022 -messut järjestetään toukokuussa 2022 Hyvinkään lentokentällä ja päivämäärät julkaistaan pian.
Maxpo 2021 Maarakennus- ja ympäristöhoitokoneiden ammattimessut piti järjestää 2.–4.9.2021 Hyvinkään lentokentällä. Nyt ajankohtaa on siirretty kevääseen ja Maxpo-messut järjestetään toukokuussa 2022. Silloin on odotettavissa laaja kattaus maarakennus-, ympäristönhoito-, tie- ja talonrakennuskoneita sekä teollisuuden materiaalinkäsittelykoneita ja kuljetuskalustoa kaikissa kokoluokissa.
Päätöksen tapahtuman siirrosta teki Maxpo-messujen toimeksiantaja Rakennuskonealan Näyttely-yhdistys ry. Samalla Messukeskus ja Rakennuskonealan Näyttely-yhdistys tiivistivät yhteistyötä entisestään ja sopivat Maxpon järjestämisestä kevään 2022 lisäksi syksyllä 2023 ja 2025. Tavoitteena on tehdä myös syksylle 2021 ja välivuosille uudenlainen toimialan kaupallisuutta lisäävä kokonaisuus.
”Maxpon myynti on mennyt erittäin hyvin, jatkamme myyntiä ja keväällä on odotettavissa upea tapahtuma”, kertoo liiketoimintapäällikkö Juha Kuusla Messukeskuksesta. ”Hyvä, ettei työ mene hukkaan ja tapahtuma siirtyy keväälle 2022. Sinne siirtyvät myös kaikki varaukset ja yhteistyökuviot.”
Tapahtuman toimeksiantaja Rakennuskonealan Näyttely-yhdistys ry:n puheenjohtaja Marakon-konsernin hallituksen puheenjohtaja Tomi Veijalainen uskoo päätöksen olevan oikea. ”Siirto antaa yrityksille aikaa valmistautua tapahtumaan entistä paremmin. Kohtaamisten kaipuu ja uutuuden jano yltyvät ja saavat varmasti entistä enemmän porukkaa liikenteeseen. Tapahtuma on aina ollut erittäin kaupallinen ja tarve kohdata vain kasvaa. Olemme myös iloisia siitä, että yhteistyö Messukeskuksen kanssa jatkuu tiiviinä.”
Viime kerralla vuonna 2019 Maxpoon osallistui yli 250 yritystä ja käytössä oli yli 61 000 neliömetriä. Ammattikävijöitä messuilla oli kolmen päivän aikana lähes 15 000.
Radalla työskentelevien monitoimikoneiden renkaat joutuvat koetukselle, kun koneella ajetaan kiskoja pitkin. Renkaan ollessa osittain metallin päällä, se kuluu epätasaisesti ja sen käyttöikä lyhenee. Nokian Renkaat on kehittänyt useamman vuoden ajan erikoisrengasta rautatieolosuhteisiin. Nokian Ground Kare Semi-Slick -rengas ratkaisee kerralla monta ongelmaa, jotka ovat tuttuja tätä konetyyppiä rautatiellä käyttäville.
Nokian Ground Kare -rengas on tunnettu soveltuvuudestaan työntekoon pehmeillä alustoilla. Renkaasta on olemassa myös erikoisversio, joka on suunniteltu kiskojen päällä ajamiseen, ja tätä konseptia on kehitetty Nokian mukaan yhä pidemmälle. Tuloksena on rautatiekäytössä entistäkin paremmin toimivaksi luonnehdittu Nokian Ground Kare Semi-Slick -rengas.
Monitoimikoneilla kiskojen päällä ajettaessa renkaan olkapääalueella on taipumus kulua hyvin nopeasti. ”Nokian Ground Kare Semi-Slick on suunniteltu juuri tähän haasteeseen. Uudella renkaalla olemme onnistuneet paitsi tekemään renkaan kulumisesta tasaisempaa, myös pidentämään sen käyttöikää merkittävästi”, kertoo Nokian Renkaiden tuotepäällikkö Kimmo Kekki.
Erilainen tyyli, pitkä elinikä
Kuvioimaton osuus, joka käsittää noin kolmanneksen rengaskuvion pinta-alasta, erottaa Nokian Ground Kare Semi-Slick -renkaan ulkonäöltään muista. Loput renkaan palakuvioinnista on samanlaista kuin tutussa Nokian Ground Kare -kaivinkonerenkaassa.
“Renkaan kuvioitu osa toimii erinomaisesti niin pehmeillä alustoilla kuin maanteillä siirtoajossakin”, Kimmo Kekki sanoo. ”Kuvioimaton osuus ja sen vankka olkapääalue kestää teräksen aiheuttamaa kulutusta hyvin, estäen renkaan ennenaikaisen kulumisen.”
Nokian keräämät käyttäjien kokemukset renkaasta puhuvat puolestaan. ”Edes lähes 1 300 ajetun tunnin jälkeen renkaan olkapääalueessa ei ole havaittavissa kulumisen merkkejä”, kertoo norjalaisen Infranord Norgen rakennuspäällikkö Nils Arne Mikkelsen. ”Rengas on antanut itsestään erittäin hyvän kokonaiskuvan.”
Nokian Ground Kare -renkaiden kulutuspinnan alla oleva teräsvyö suojaa rengasta tehokkaasti viilloilta ja pistoilta. Renkaan runko on suunniteltu vaimentamaan iskuja ja heilahduksia. ”Renkaan vakaus on erittäin tärkeä ominaisuus kaivuu- ja lastaustyössä”, Kimmo Kekki huomauttaa. ”Jos kaivinkone heiluu liikaa, kauhan täsmällinen hallinta on huomattavasti haastavampaa ja työteho pienenee.”
Rototilt on julkistanut uuden, kompaktin routapiikin. Sen vankaksi mainittu rakenne ja HB450-laatuinen kulutusteräs edessä, takana ja sivuilla on suunniteltu kovaan käyttöön. Näin rakenteen luvataankin tuovan vahvaa murtovoimaa. Uusi malli on saanut valmistajansa mukaan poikkeuksetta erinomaisia arvioita käyttäjiltä, joilla on ollut mahdollisuus kokeilla sitä:
”Erittäin hyvä murtovoima, sen tuntee heti. Uuden mallin muoto on lyhempi ja kaarevampi, minkä ansiosta pääsen paremmin myös roudan alle”, sanoo Niklas Bjöörn Br Bjöörn AB:stä.
Uudet, lyhemmät routapiikit ovat toimitusvalmiina 2-32 tonnin koneisiin. Ne täydentävät nykyistä Rototilt-routapiikkivalikoimaa. Uusi mallisto on suunniteltu yhteensopivaksi Rototiltin pikaliittimien ja rototilttien kiinnikekokojen S40, S45, S50, S60 ja S70 kanssa. Yhdessä vahvistetun kiinnikkeen kanssa routapiikki kestää suuria murtomomentteja, Rototiltiltä kommentoidaan.
Jukka-Pekka Seljänperä on nimitetty John Deere Forestry Oy:n Pohjois-Suomen myyntipiirin piiripäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 9.8.2021.
Koulutukseltaan Seljänperä on metsätalousinsinööri AMK. Hän tuntee hyvin metsäkonealan työskenneltyään vuosina 2014-2019 John Deere Forestry Oy:n piiripäällikkönä Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun konemyynnissä.
Pohjois-Suomen piiripäällikön tehtävään hän siirtyy Avescolta, jossa hän on toiminut avainasiakaspäällikkönä vastaten CAT-maansiirtokoneiden myynnistä Pohjois-Pohjanmaan, Kainuun ja Lapin alueella.
Merlo-kurottajat ovat alkujaan syntyneet rakennusteollisuuden tarpeisiin, mutta nykyisin ne ovat vakiinnuttaneet asemansa maataloudessa, ja niistä on tullut haluttuja koneita käsittely- ja varastointitoimintoihin. Tämän kasvavan markkinan johdosta Merlo onkin suunnitellut uuden konemallin, jossa yhdistyvät maatalouskurottajan ja rakennuskoneen suorituskyky. Voimakkaampi moottori, maataloustraktorin tyyppihyväksyntä ja 40 km/h ajonopeus tekevät siitä monikäyttöisen tilakoneen.
Tukitassuilla varustetut ja maatalouskäyttöön tehtyjen TF35.11-sarjan Merlo-kurottajien nostokyky on jopa 3500 kg ja suurin nostokorkeus 11 m. Moottoritehoa on 105 kW (143 hv), ja niinpä kurottajan rakenne sallii vedettävän perävaunun painoksi jopa 24 tonnia varustelusta riippuen. Lisäksi koneen erityyppisten henkilökorien avulla voidaan työskennellä korkeallakin olevissa kohteissa. Merlolta kerrotaan, että TF35.11 TT-145 tarjoaa vaativimmille käyttäjille korkeimman tason teknologiaa tehokkuudessa, suorituskyvyssä ja käytön monipuolisuudessa. Lisävarusteena siihen saa ASCS-digitaalinäytön, joka optimoi asiakkaalle ilmoitettavat tiedot.
Merlo
Keskeisimmät ominaisuudet:
• Tarkka ja tehokas hydrauliikka, kuormantunteva ja virtauksenjakava teknologia
• EPD-voimansiirto, suurin nopeus 40 km/h
• Moottoriteho 105 kW/143 hh
• Nostokyky 3 500 kg
• Nostokorkeus 11 m
HENKILÖKORI
Kaikki maatuelliset mallit voidaan varustaa henkilökorilla. Tämä ratkaisu varmistaa paremman aktiivisen ja passiivisen turvallisuuden korkeissa työkohteissa ja lisää koneen monipuolisuutta.
EPD JA KIIHDYTYSTOIMINNON TARJOAVA OHJAUSSAUVA
Varustukseen kuuluu ainutlaatuinen ja innovatiivinen EPD-voimansiirto (Eco Power Drive) ja moottorin ohjausjärjestelmä. EPD valvoo ja säätää moottorin käyntinopeutta automaattisesti käyttöolosuhteiden mukaan. Sen ansiosta kulutus on jopa 18 % pienempi ja säästöä kertyy tuhansia euroja vuodessa (kun käyttötunteja 1000 ja polttoaineen hinta nykytasolla). Lisäksi EPD ohjaa moottorin käyntinopeutta suhteessa ohjaussauvan kallistukseen, jolloin suurempi kallistus antaa korkeamman käyntinopeuden. Tämä ominaisuus optimoi kulutusta vielä lisää pitäen moottorin joutokäynnillä pidempään ja maksimoimalla toimintaherkkyyden materiaalinkäsittelyssä.
Merlo
TF35.11 TT-145 on varustettu kapasitiivisella, elektronisella ohjaussauvalla, joka tarjoaa kiihdytystoiminnon. Kapasitiivisen anturinsa avulla ohjaussauva havaitsee kuljettajan käden, jolloin erillistä kuolleen miehen kytkintä ei tarvita hydrauliikan liikkeiden käyttämiseksi. Ohjaussauvalla voi hallita kaikkia koneen ja kytkettyjen laitteiden tärkeimpiä hydraulisia ohjauksia, kun kytketyssä laitteessa on vakiona enintään neljä erillistä liikettä.
JATKUVA TUOTTO
Koneet voidaan varustaa järjestelmällä, joka säätää ja antaa lisälaitteille jatkuvan öljyvirran. Tällä ratkaisulla on mahdollista tarkasti säätää virtaus erikseen 0:sta maksimiarvoon jokaiselle puomin päässä olevista neljästä hydrauliikan ulosotosta.
ASCS-TURVAJÄRJESTELMÄ
ASCS-turvajärjestelmä (Adaptive Stability Control System) on vallankumouksellinen uusi teknologia, joka entisestään parantaa kurottajien turvatasoa. Se on järjestelmä, joka perustuu aiempiin kahteen järjestelmään yhdistäen ja soveltaen ne eri tuotemallistoihin, jolloin saadaan tehtyä edistyksellinen ratkaisu kunkin koneen ominaisuuksiin sopivaksi.
ASCS varmistaa kuormia käsiteltäessä täydellisen, koneen etusuuntaan kaatumisen riskin eston.
Järjestelmä säätää liikkeen nopeutta ja maksimikulmaa kolmen toimintaparametrin perusteella:
• Käsiteltävä kuorma: nostettavan kuorman paino (kg)
• Kuorman paikka: kurotuspituus, puomin pidennys ja alustan kääntö
• Kytketty laite: ASCS tunnistaa laitteen automaattisesti.
Kun käytön vakausraja lähestyy, järjestelmä hidastaa ensin liikettä ja pysäyttää sen sitten kokonaan. Tässä tilanteessa kaikki turvallisempaan suuntaan ohjaavat liikkeet ovat sallittuja. Näin kurottaja ei siis koskaan pysähdy täysin liikkumattomaksi, ja työajan käyttö optimoidaan ja käyttö on kokemattomallekin kuljettajalle helppoa.
ASCS voidaan varustaa 10,1” värinäytöllä, jolta kaikkia toimintaparametrejä voi seurata reaaliajassa. Sisäänrakennetun anturin avulla näyttö osaa säätää kirkkautensa automaattisesti valaistusolosuhteiden mukaan. Näin varmistetaan vakaustietojen vaivaton seuranta kuormituskaaviosta, joka päivittyy reaaliajassa käsiteltävän kuorman ja kytketyn laitteen mukaan. Käyttäjä voi milloin tahansa nähdä, missä kohdassa turvajärjestelmä laukeaa. Jokaisen hydraulisen liikkeen erillinen ohjaus antaa mahdollisuuden tunnistaa mahdollisesti epäturvalliset liikkeet, kun ASCS on keskeyttänyt käytön. Tällaisessa tilanteessa ponnahdusikkuna kertoo käyttäjälle sallitut liikkeet, jotka eivät vaaranna koneen vakautta.
Lisäksi näytöllä on jatkuvasti kallistusmittari, jonka avulla on helppo maksimoida koneen turvallinen käyttö.
Kesän lehti avataan multaisissa tunnelmissa, kun tutustutaan siihen, miten laadukas multa syntyy – ja samalla ihmetellään melko retrohenkistä, mutta todella hyvässä lyönnissä olevaa kalustoa. Esittelyssä on myös uusi Wille 675, pienmetsäkone Malwa 560C ja uudistunut legenda eli Toyota Hilux. Metsässä poiketaan katsomassa myös todennäköisesti Suomen suurinta äestä ja käydään kyselemässä kokemuksia Nisula N5:n tiimoilta. Kolmen uuden JCB-kaivurikuormaajan kertakauppakaan ei ole päässyt ohi tutkasta, ja katsausta otetaan uusiin Cat 980 ja 982 -pyöräkuormaajiin. Komatsu viettää juhlavuottaan, joten kiikarissa on paitsi metsäpuolen uutuuksia, myös historiaa havistellaan. Siinä nyt muutamia aiheita, lisää lehdessä, jonka ilmestymisviikko on 24.
KONEET JA URAKAT
6 Multasepät
Isotalot ottavat mullantuotannon tosissaan vuosikymmenten kokemuksella.
20 Malwan kanssa metsässä
Ruotsalainen Malwa 560C on pienmetsäkone isoin elkein.
28 Pykälää portaattomammin
Caterpillar lisää XE-voimansiirtoa yhä useampiin pyöräkuormaajamalleihinsa.
32 Nelostrio
Kaivurikuormaajakaupat ovat jo sinänsä harvinaisia Suomessa, mutta entäpä kolmen JCB 4CX:n kertakaupat?
38 Rötkäles-äes
Otetaan isoin John Deere -ajokone ja lisätään siihen isoin Bräcke-äes. Lopputulos kääntää päät ja maat.
44 Kappas vaan, isompi Wille!
Ei ole yllätys, että Willen delta-sarja laajenee suosituimpaan suuntaan. Esittelyssä uusi Wille 675.
50 Numeroa suurempi
Poura Oy:ssä on oltu tyytyväisiä Nisulan harvennuskoneeseen, joten seuraavaksi hankittiin N5.
56 Uutta satoa Uumajasta
Komatsu Forestin kevään kuulumisia ja uutuksia nähtiin aivan elävässä elämässä Pirkkalan pihalla.
62 Kaupanteon jälkeen
Rotatorin laaja merkkivalikoima tarkoittaa myös mittavaa jälkimarkkinointitoimintaa.
66 Uusi startti Le Mansissa
Claasin uusittu traktoritehdas on lopullisesti valmis vaikka täyteen kapasiteettiinsa.
68 Niitto-imuri-linko
Saksalainen keksii tunnetusti kaikkea, ja niin on käynyt tälläkin kertaa Toni Maurerin pajalla.
70 Perusarvojen päivitystä
Toyota Hilux on katsellut Suomea paalupaikalta pitkään, ja päivitystä tuppaa taas tarjolle.
76 100 vuotta Komatsua
Komatsu on vankistunut vuosien varrella hiipuvan kuparikaivoksen pohjalta maailmanmerkiksi.
Caterpillar-maanrakennuskoneiden Suomen edustaja Avesco Oy on uudistanut myynti- ja jälkimarkkinaorganisaatiotaan. Kimmo Ahonen on nimitetty koneliiketoiminnan jälkimarkkinajohtajaksi, Matti Laaksonen Avesco Oy:n konemyynnin myyntijohtajaksi. Mikko Salonen vahvistaa konemyynnin tiimiä alueenaan Pohjois-Suomi.
Kimmo Ahonen on siirtynyt 1.4.2021 Avesco Oy:n koneliiketoiminnan jälkimarkkinajohtajaksi. Aiemmin Kimmo toimi Avescolla konemyynnin myyntijohtajana. Kimmo raportoi tehtävässään Avesco Oy:n toimitusjohtaja Teemu Raittiille.
Vuoden alussa jälkimarkkinaorganisaatiota uudistettiin Avescon yhteisiä toimintamalleja tukevaksi. Tämän lisäksi organisaatiota muutettiin tukemaan keskeisiä kehitysalueita turvallisuuden, toiminnan laadun ja kannattavan kasvun mahdollistamiseksi. Nyt tehty nimitys ja organisaatiomuutos ovat luonnollinen jatkumo aiemmille uudistuksille. Koneliiketoiminnan operatiivisen ja taloudellisen tuloksen kehittyminen edellyttävät entistä vahvempaa panostusta sekä eri osa-alueiden että kokonaisuuden johtamiseen.
Kimmo Ahonen: ”Jälkimarkkinatoiminta on paljon enemmän kuin vain koneiden korjaamista ja varaosien myymistä. Haluamme tarjota asiakkaillemme luotettavan palvelukokonaisuuden, joka vastaa erilaisiin tarpeisiin. Jälkimarkkina on myös keskeisessä roolissa, kun kehitämme Avesco Oy:n koneliiketoimintaa kohti visiotamme, joka on olla johtava asiakaslisäarvon tuottaja alallamme.”
Teemu Raitis: ”Kimmo on kehittänyt tuloksellisesti konemyynnin prosessia Avescon mallin mukaiseksi. Hänen kokemuksensa prosessien ja organisaation kehittämisestä antavat hyvän lähtökohdan uuteen tehtävään jälkimarkkinatoiminnassa. Kimmolla on aiemmalta työuraltaan vahva kokemus korjaamotoiminnan johtamisesta. Johtaessaan Avescon konemyyntiä Kimmo on rakentanut suhteita asiakkaisiimme sekä saanut käytännön tuntuman siihen, mitä asiakkaamme odottavat jälkimarkkinapalveluiltamme. Monipuolisen taustansa ansiosta Kimmolla on oikeat lähtökohdat johtaa koneliiketoimintamme jälkimarkkinan kehittymistä asettamallemme tavoitetasolle.”
Matti Laaksonen on nimitetty Avesco Oy:n konemyynnin myyntijohtajaksi (Sales Director, Construction Industry). Matti aloittaa tehtävässään 1.6.2021 konemyynnin johtajana toimineen Kimmo Ahosen siirtyessä johtamaan Avesco Oy:n jälkimarkkinatoimintaa. Tehtävässään Matti raportoi Avesco Oy:n toimitusjohtaja Teemu Raittiille.
Teemu Raitis: ”Matin kokemus ja näytöt, osaaminen sekä motivaatio antavat vahvat lähtökohdat tähän Avescon liiketoiminnan kehittämisen kannalta tärkeään ja vaativaan tehtävään. Olemme kehittäneet merkittävästi konemyynnin prosessia viimeisen vuoden aikana Kimmo Ahosen johdolla. Matti on ollut mukana tässä kehitysprosessissa ja tuntee sitä kautta hyvin menossa olevan muutoksen ja odotuksemme toiminnan kehittymisen suhteen.”
Matti siirtyy uuteen tehtäväänsä Avesco Oy:n vaihtokoneiden myyntipäällikön tehtävästä, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2019 alkaen. Ennen nykyistä tehtäväänsä Matti työskenteli Ritchie Bros. Auctioneersilla Suomen ja Baltian aluepäällikkönä. Vahvan teknisen koneosaamisen lisäksi Laaksonen tuntee laajasti Avescon asiakaskunnan ja on tehnyt tiivistä päivittäistä yhteistyötä konemyyjien ja korjaamoiden kanssa. Laaksosella on vahvoja näyttöjä myynnistä niin Suomessa, kuin kansainvälisesti, sekä onnistuneesta asiakkuuksien hoidosta ja prosessien päivittämisestä.
”Caterpillar on legendaarinen brändi ja taustalla pitkä historia, josta voi olla ylpeä. Odotan innolla, että pääsemme yhdessä avescolaisten kanssa jatkamaan liiketoiminnan kehittämistä yhä parempaan suuntaan, kasvattamaan Catin markkinaosuutta Suomessa ja olemaan asiakkaiden ykkösvalinta.”, kertoo Matti Laaksonen.
Mikko Salonen aloitti 1.4.2021 Konemyyjänä Oulussa. Mikon tehtäviin kuuluu uusien ja käytettyjen maanrakennuskoneiden myynti, vuokraaminen sekä näihin liittyvien tuotteiden ja palveluiden myynti ja markkinointi Pohjois-Suomessa ja Lapissa.
Mikolla on laaja kokemus alasta ja kattava asiakastuntemus. Hän on aikaisemmin työskennellyt koneenkuljettajana, konemyyjänä ja koneohjausjärjestelmien parissa. Lisäksi hänellä on vankka kokemus avainasiakaspäällikkönä ja maanrakennuskoneiden myyjänä toimimisesta. Mikon esihenkilö on Matti Laaksonen.
Ponsse tuo markkinoille uuden kuormainten tuoteperheen suosituimpiin kuormatraktorimalleihin. Nyt esiteltävät K101- ja K111-kuormaimet täydentävät kokonaisuutta, johon jo aiemmin lanseerattu K121-kuormain kuuluu.
Uusissa kuormaimissa on Ponssen suunnittelema ja kehittämä rakenne, jossa kuormaimen luotettavuuteen ja tuottavuuteen on valmistajan mukaan panostettu erityisen paljon. K101- ja K111 -kuormaimet ovat saatavilla Ponsse Buffalo-, Buffalo King- ja Bison Active Frame -kuormatraktoreihin.
”Kuormatraktoreissa kuormainta käytetään työajasta paljon ja tässä kokoluokassa kuormat ovat suuria. Tästä syystä kuormaimen tehokkuus vaikuttaa merkittävästi kuormatraktorin tuottavuuteen. Uusien Ponsse K101- ja K111 -kuormaimien uudenlainen geometria ja suuri teho mahdollistavat hyvän hallittavuuden ja tarkan työskentelyn. Käyttäjäystävällinen kuormain on erityisen tärkeä työn sujuvuuden ja metsäkoneenkuljettajan työssä jaksamisen kannalta. Uusissa kuormaimissa on väkivahva hydrauliikka ja jo aiemmin toimivaksi todettu rakenne, jonka avulla kauimpanakin olevat rungot saadaan kuormatraktorin kyytiin turvallisesti ja tarkasti. Uudessa kuormaimessa on myös uudistettu työvalaistus”, kertoo Juha Haverinen,kuormatraktoreiden tuotepäällikkö Ponsselta.
Uusiin kuormaimiin on saatavilla PONSSE Active Crane -kuormaimenhallintajärjestelmä, jolla kuljettaja ohjaa yksittäisten toimintojen asemesta kahmarin liikettä. Tämän ansiosta kuljettaja voi tehokkaasti keskittyä kuormaintyöskentelyyn.
K101- ja K111-kuormainten yksinkertainen mutta vahva rakenne takaa tarkan, käyttäjäystävällisen ja tehokkaan työskentelyn kaikkein suosituimmassa kuormatraktorien kokoluokassa.
Ponssen uudet K101- ja K111-kuormaimet:
Uusi rakenne tässä kokoluokassa – perustuu PONSSE K121 -kuormaimeen, joka on markkinoiden suurimpia
Entistä voimakkaampi ja käyttäjäystävällisempi
Huoltoystävällinen ja vahva rakenne
Uusi työvalaistus
PONSSE Active Crane -kuormaimenhallintajärjestelmä saatavilla
Ponssen uusi Frame ja Crane -runkoturva on tarjolla huoltosopimusasiakkaille ja se kattaa kaikki koneen runko-osat 10 000 tuntiin saakka huoltosopimuksen voimassaoloaikana.
Ponsse Frame ja Crane -runkoturva kattaa kaikki koneen runko-osat 10 000 tuntiin asti, mikäli koneella on voimassa oleva huoltosopimus. Huoltosopimus tulee olla voimassa koko ajan, ja se voidaan tehdä useammassa erässä.
“Uudella Frame ja Crane -runkoturvalla haluamme tarjota asiakkaillemme entistä kattavamman huoltosopimuspalvelun”, kertoo Eveliina Pölkki, Ponssen huoltosopimusten tuotealuevastaava.
Runkoturva kattaa koneen etu- ja takarungon, keskinivelen ja nivelrungot, nosturin jalustan, pää-, nosto- ja siirtopuomin (pois lukien jatkeet) sekä pilarin runkorakenteet. Runkoturva on voimassa uusille metsäkoneille, joissa on huoltosopimus ja jotka ovat valmistuneet vuonna 2021 ja siitä eteenpäin.
Ponsselta muistutetaan samalla, että Active Care -huoltosopimuksella on mahdollista ulkoistaa metsäkoneen määräaikaishuollot Ponssen ammattilaisille ja keskittyä ydinliiketoimintaan: tehokkaaseen ja tuottavaan puunkorjuuseen. Huollon yhteydessä käytetään vain laadukkaita alkuperäisosia, voiteluaineita ja suodattimia. Huoltosopimuskoneelle muodostuva huoltohistoria auttaa myös suunnittelemaan jatkohuollot sekä koneen vaihtoarvo on korkeampi, Vieremältä viestitetään.
Verkkosivusto käyttä evästeitä parantaakseen käyttökokemustasi. Oletamme että tämä on sinulle ok mutta voit halutessasi kieltää niiden käytön.HyväksyLue lisää
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.