Koneosapalvelu Oy ja Bosch Rexroth Oy ovat allekirjoittaneet hydrauliikkahuollon Certified Excellence -kumppanuussopimuksen tammikuussa 2021. Sopimuksen myötä Koneosapalvelusta tuli ensimmäisenä Suomessa Bosch Rexrothin kansainvälisen Service Partner – Repair Center -konseptin vaatimukset täyttävä hydrauliikkahuolto.

Koneosapalvelu ja Bosch Rexroth allekirjoittivat yhteistyösopimuksen hydrauliikkahuollon kehittämisestä jo FinnMETKO-näyttelyn yhteydessä vuonna 2018. Koneosapalvelusta kerrotaan, että yritys on sen jälkeen määrätietoisella työllä ja mittavilla investoinneilla kehittänyt hydrauliikkahuollon puitteita ja toimintaa. Vilppulan toimitiloja laajennettiin vuonna 2020. Laajennuksen yhteydessä mm. hydrauliikkahuolto ja varasto saivat kokonaan uudet tilat. Lisäksi huollon laitteistoa, erikoistyökaluja ja koeajoyksikkö uusittiin. Investointien ohella hydrauliikkahuoltoon on palkattu lisää työntekijöitä, ja toiminnanohjaukseen on panostettu kehittämällä laatujärjestelmää. Bosch Rexrothin suorittaman auditoinnin jälkeen yhtiöt allekirjoittivat Bosch Rexrothin uuden kansainvälisen Certified Excellence -ohjelman mukaisen Service Partner – Repair Center -sopimuksen mobiilihydrauliikan huollosta tammikuussa 2021.

Auditoitu laatujärjestelmä varmistaa huollon tarkan dokumentoinnin.


Puitteet ovat nyt kunnossa ja mahdollistavat entistä paremman huoltotöiden läpimenon. Oman laatujärjestelmän käyttöönotto auttaa systemaattisessa työskentelyssä, ja päämiehen uusi konsepti tuo ison valmistajan tukea toimintaan. Bosch Rexrothin huoltokumppanina hyödynnämme mm. varaosien nopeat toimitukset, tuotetuen sekä valmistajan tarjoamat tietokannat ja koulutukset. Niiden avustamana pystymme tarjoamaan asiakkaillemme oikeilla työmenetelmillä ja alkuperäisvaraosilla korjatut, tehdasasetuksiin säädetyt hydrauliikkakomponentit – tehokkaasti ja ripeällä aikataululla”, Koneosapalvelun toimitusjohtaja Hannu Soimasuo kertoo.

Bosch Rexroth Oy ja Koneosapalvelu Oy allekirjoittivat Certified Excellence -kumppanuussopimuksen tammikuussa 2021. Kuvassa vasemmalta oikealle Bosch Rexrothin aluemyyjä Lassi Perämäki ja toimitusjohtaja Jaakko Hämäläinen sekä Koneosapalvelusta toimitusjohtaja Hannu Soimasuo, myyntipäällikkö Ossi Nieminen ja hydrauliikkahuollon esimies Olli Vuorinen.

Soimasuo jatkaa: ”Bosch Rexrothin huoltosertifikaatin edellytykset ovat kansainvälisessäkin mittakaavassa vaativia, joten olemme tyytyväisiä, että pystyimme täyttämään laatuvaatimukset ensimmäisenä hydrauliikan huoltokorjaamona Suomessa. Henkilöstömme on paiskinut lujasti töitä toimitilauudistuksen ja laatujärjestelmän parissa, joten sertifikaatti on palkitseva osoitus päämiehen luottamuksesta”.

Hydrauliikkahuollon kruununa uusi Bosch Rexroth -testipenkki

Vilppulan hydrauliikkahuollon modernit 400 m²:n tilat on alusta asti suunniteltu huollon käyttöön. Koneosapalvelun myyntipäällikkö Ossi Nieminen kertoo, että ”korjaamon työpisteet on varusteltu vaativan huoltotyön tarpeisiin, ja meillä on mm. komponenttien purkuun, kokoonpanoon ja koeajoon erilliset työalueet. Huollossa työskentelee kahdeksan hydrauliikka-asentajaa ja työnjohtaja. Lisäksi meiltä löytyy hydrauliikan suunnittelu ja tekninen myynti.

Koneosapalvelun sertifioidussa hydraliikkahuollossa työskentelee kahdeksan asentajaa.

”Huollon laitteista mainittakoon mm. ultraäänipesukone sekä läppäyskoneet suorille ja kaareville pinnoille. Laitteiston kuningas on uusi Bosch Rexroth SSTB-135 testipenkki, jonka Koneosapalvelu hankki ensimmäisenä Pohjoismaissa”. 

Koneosapalvelun huippumoderni Rexroth SSTB-135 testipenkki on ainoa laatuaan Pohjoismaissa.

Kyseessä on 2-piirinen testipenkki, jonka maksimipaine on yli 500 baaria. Koeajopenkistä on yhteys Bosch Rexrothin tietokantaan Cadasys-järjestelmällä, mikä varmistaa jokaiseen testattavaan Rexroth-tuotteeseen oikeat, yksilölliset koeajo-ohjelmat ja säätöarvot. Testipenkillä pystytään koejamaan kaikkien yleisimpien merkkien hydrauliikkapumppuja ja -moottoreita. ”Testipenkki datayhteyksineen on Koneosapalvelun historian suurin yksittäinen laiteinvestointi. Se tuo meille huoltoon huikean määrän tietoa ja kattavan koeajoraportin myös asiakkaan käyttöön”, tiivistää Nieminen. 


Edellinen artikkeliPonsse pärjäsi epävarmuuden keskellä
Seuraava artikkeliUusia harvesteripäitä John Deere Forestryltä