Saris Magnum koneenkuljetusvaunua myyvä Alberni Oy tiedottaa toimittaneensa viiden vuoden aikana jo 314 kpl Magnumeja, ja yrityksestä kerrotaan myyntimenestyksen perustuneen todella lujaan kuumasinkittyyn teräsrunkoon ja hyvään kantavuuteen. Esimerkiksi Saris Magnum Maxx 350:n sisämitat ovat 184 x 406 cm ja siinä voi laillisesti kuljettaa jopa 2800 kg painavan kaivurin. Samalla painopiste on hyvin matalalla, Alberni Oy:stä lausutaan.

Lisävarusteena saatava vaneripohjan pinnoitus 3 mm alumiinisella turkkilevyllä antaa vaunulle reilusti lisää käyttöikää, ja koneesta tippunut öljy tai polttoöljy on helppo pestä pois liuottimella.
Astinlaudat sivuilla auttavat nousussa kärryyn ja koneeseen. Saris Magnum on vain 40 cm korkea, eli jos ajaa ohi rampin, kone ei kaadu. Kolme tonnia kantavat teräsrampit on varustettu säädettävillä tukijaloilla. Ramppien välissä voi kuljettaa 6 m viemäriputkinippua tai Leguan Liftin kuljetuksessa henkilönostimen kori mahtuu kuljetusasennossa ramppien välistä ulos.
Lisävarusteena on myös saatavana 30 cm korkea teräksinen perälauta. Sen päällä voi kuljettaa peräti 1000 kg painavan lautanipun.

Uutuutena Saris Magnum koneenkuljetusvaunun voi tilata myös asiakkaan haluamissaväreissä maalattuna sinkityksen päälle. Maalaus voidaan tehdä kaikissa RAL värisävyissä, ja sen voi tilata joko yksivärisenä tai lokasuojat ja runko eri värisinä. Tämän uudistuksen myötä vaunu on pirteämmän näköinen ja ennen kaikkea maalipinta on Suomen olosuhteissa paljon helpompi pitää puhtaana, jolloin vaunu säilyy uuden näköisenä vuosikymmeniä, Alberni Oy muistuttaa.

Saris Aanhangers BV Hollannissa täyttää tänä vuonna 60 vuotta. Pitkä kokemus perävaunujen valmistuksessa ja isot yli 30 000 vaunun tuotantomäärät takaavat tasaisen laadun. Alberni Oy on toiminut 20 vuotta Saris-vaunujen maahantuojana Suomessa.

Alberni Oy:n esittelyvideolla tutustutaan tarkemmin Saris-vaunuihin.
Edellinen artikkeliKoneurakointi 3/19
Seuraava artikkeliKampanja teiden puolesta