Uusi Ford Ranger Thunder tuo loppukesällä dramaattista tyyliä ja huippuvarustelua Euroopan pick-up-tarjontaan, kun myyntiin tulee yhteensä 4500 Ranger Thunderia. Malli tuo Vuoden 2020 kansainväliseksi pick-upiksi valitun Rangerin mallistoon massasta poikkeavaa sisä- ja ulkotilojen muotoilua sekä suosittuja käytännöllisiä varusteita vakioksi. Autossa on Fordin mukaan SUV-tyyppistä tyylikkyyttä ja mukavuutta yhdistettynä mahtavaan kanto- ja vetokykyyn. 

Ranger Thunderissa on Fordin 2.0 EcoBlue -kaksoisturbodieselmoottori, jossa on tehoa 213 hevosvoimaa ja vääntöä 500 Nm. Mallissa on vakiovarusteena Fordin 10-vaihteinen automaattivaihteisto. Thunder-erikoismalli pohjautuu Ranger WildTrakiin.

“Uusi Ranger Thunder tarjoaa särmikkäämpää ulkonäköä asiakkaille, jotka eivät pelkää tulevansa huomatuiksi ja sillä on selvästi oma luonne sekä maantiellä että maastossa”, sanoo Hans Schep, General Manager, Commercial Vehicles, Ford of Europe. “Tämä suorituskykyinen, mukava ja tyylikäs lisä Euroopan myydyimpään pick-up-mallistoon on yhtä vahva ja monikäyttöinen kuin karismaattinenkin.”

Ranger Thunder luottaa tasan yhteen varustetasoon, ja siinä on katseen vangitsevia muotoiluyksityiskohtia, jotka Fordin sanoin korostavat mallin ainutlaatuisuutta ja alleviivaavat sen “ready-to-rumble” -luonnetta. 

Mallissa on Sea Grey -ulkoväri, tähän malliin räätälöidyt 18 tuuman mustat kevytmetallivanteet ja Ebony Black -väriset etusäleikkö, takapuskuri, astinlaudat, sumuvalojen reunukset, lavakaari ja ovien kahvat. Punaiset yksityiskohdat etusäleikössä ja lavakaaressa on suunniteltu korostamaan mallin tärkeimpiä ominaispiirteitä, joita täydentävät kolmiulotteiset “Thunder”-logot etuovissa ja takaluukussa. “Ranger”-logo on viimeistelty mattamustaksi. 

Thunderissa on vakiovarusteena LED-ajovalot tummennetuilla kehyksillä ja myös takavalojen kehykset ovat tummennetut. Ranger Thunderin varusteisiin kuuluu erittäin lujasta puristetusta alumiinista valmistettu lavan rullapeite, jossa on lukitusmekanismi. Autossa on myös ensimmäistä kertaa saatavana oleva kuormalavan siirrettävä jakaja. 

Sisätiloissa on Ebony-nahalla päällystetyt istuimet, joissa on punainen “Thunder”-brodeeraus ja siihen sointuvat punaiset tikkaukset ohjauspyörässä, istuimissa, kojelaudassa ja muutamissa muissakin kohdissa. Vakiovarusteisiin kuuluvat myös mustat matot ja mittatilaustyönä tehdyt punaiset valaistut kynnyslistat. 

Ranger Thunderin 2.0 Ford EcoBlue -kaksoisturbodieselmoottori käyttää kahta rinnakkaista ahdinta matalimmilla kierroksilla lisätäkseen vääntöä ja reagoivuutta. Korkeilla kierroksilla suurempi turboahdin varmistaa maksimitehon. 

Fordin 10-vaihteinen automaattivaihteisto on käytössä myös Ford F-150 pick-upissa ja Ford Mustangissa. Vaihteiston välityssuhteet ovat laajat ja Fordilta kerrotaan, että sen mukautuva ajantasainen vaihteenvaihto säätyy muuttuvien tilanteiden mukaan. Näin käytössä pitäisi olla joka tilanteessa optimaalinen vaihde auton polttoainetaloudellisuuden, tehokkuuden tai hienostuneisuuden varmistamiseksi.

Edellinen artikkeliTieverkkoon investoiminen kannattaa aina
Seuraava artikkeliPonsse Oyj tiedottaa yhtiökokouksen päätöksistä